FAQ

FAQ of meest gestelde vragen. Hieronder vindt je een overzicht van de meest gestelde vragen. Zit jou vraag er niet bij stuur ons een bericht via het contactformulier en wij beantwoorden graag je vraag.


Wat zijn de betalingsmethodes?

Op de webshop van De Wooncaravan worden de meest bekende betalingsopties aangeboden. Naast het handmatig overmaken van jouw betaling op onze bankrekening bieden wij de meest veilige betalingsmethoden aan: iDeal en PayPal.  Bij het bestelproces kun je kiezen welke betalingsmogelijkheid jouw voorkeur heeft.

Bezoek je ons op een beurs of fair? Pinnen of contant is beide mogelijk.

Is het veilig om met PayPal of iDEAL aan De Wooncaravan te betalen?

Ja, de betalingen aan De Wooncaravan worden verzorgd door Mollie. Zij verzorgen ook de betalingen van hele grote andere webshops. Zij waarborgen dat je transactie beveiligd wordt uitgevoerd. Zodra de betaling binnen is zal de bestelling direct door De Wooncaravan verwerkt worden en geldt de gewone levertijd. Mocht je nog vragen hebben over de beveiliging van Mollie, kijk dan op www.mollie.com.

Waarom staat er Mollie op mijn bankafschrift?

Alle internetbetalingen zijn ondergebracht bij Mollie. Zo zijn we er zeker van dat we meer betalingsopties en veiligheid aan kunnen bieden. Jouw betaling zal worden verricht aan Mollie, die de betalingen verzamelt voor ons en deze vervolgens aan ons overmaakt. Dat is de reden dat jij op jouw bankafschrift Mollie ziet staan. 

Kan ik ook zelf handmatig mijn betaling overschrijven via mijn bank?

Het is ook mogelijk om een handmatige overschrijving te doen. Wanneer de betaling is ontvangen zullen wij de order direct in behandeling nemen en versturen. Je kunt het bedrag van je bestelling overmaken naar het volgende rekeningnummer:

IBAN: NL39RABO0315487003
BIC: RABONL2U

T.N.V.: De Wooncaravan

Bij betaling altijd het ordernummer + jouw naam vermelden voor een snelle afhandeling. 
Naar verwachting zal de betaling binnen 1-2 werkdagen binnen zijn. 

Hoe lang duurt het voordat ik mijn order ontvang?

Als je een aankoop online plaatst, streven wij ernaar om het zo snel mogelijk bij jouw thuis af te leveren. Alle bestellingen die direct betaald zijn, versturen wij binnen één dag na je bestelling. Tel hierbij de levertijd van het postorder bedrijf op en je bestelling komt na één tot maximaal drie dagen aan. Mocht dit voor jou bestelling afwijken dan informeren wij jou daar persoonlijk over.

Hoe kan ik mijn aankoop ruilen of retourneren?

Niet tevreden met uw aankoop? U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar De Wooncaravan zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Bij iedere bestelling wordt standaard een retour formulier bijgevoegd. Zijn wij het formulier vergeten of is deze per ongeluk bij het oud papier terecht gekomen? Neem dan contact met ons of via info@dewooncaravan.nl of via ons contactformulier.

Wat moet ik doen als mijn product beschadigd of defect is?

Als u een beschadigd artikel heeft ontvangen neem dan contact op via info@dewooncaravan.nl. Stuurt u dan een foto naar ons zodat wij het verder kunnen onderzoeken. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat u het verkeerde of beschadigde product kosteloos retour kunt zenden en wij u kunnen verzekeren dat we het geld zo snel mogelijk terugstorten na ontvangst en controle van de geretourneerde artikelen. De gratis retour zending geschiet door het terug betalen van de verzendkosten, dit geld alleen bij een verkeerd geleverd artikel of bij beschadiging.

Kan ik mijn aankoop ten alle tijden ruilen of retourneren?

Als je niet tevreden bent met jouw aankoop, mag je de gekochte items binnen 14 dagen na leveringsdatum ruilen of retourneren. Na deze periode wordt de aankoop beschouwd als definitief. Klik hier voor de voorwaarden. 

Hoelang duurt het totdat mijn geld word teruggestort?

Binnen 10 werkdagen na ontvangst van jouw retour, met bijgesloten retourformulier, wordt jouw aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) teruggestort.

Ik heb geen bevestiging e-mail ontvangen.

Als je niet binnen enkele minuten na bestelling een bevestiging hebt ontvangen, dan kan er het volgende fout zijn gegaan.

- Jouw provider ziet onze automatische mailings mogelijk als spam, en heeft deze verwijderd/verplaatst naar de spambox
- Je hebt bij de bestelgegevens een typefout gemaakt in jouw e-mailadres. Je hebt betaald via een automatische incasso, in dat geval duurt het twee dagen voordat de bank akkoord van betaling heeft gegeven waarna je een bevestiging van ons ontvangt; mocht je geen bevestiging hebben ontvangen neem dan contact met ons op via info@dewooncaravan.nl of via ons contactformulier.